· 

Skaryfikacja - czy społeczeństwo się cofa w rozwoju?

Ostatnie oglądając jakiś program rozrywkowy - nie pamiętam już jaki - usłyszałem nowe dla mnie określenie, czyli skaryfikacja. Jako że z fascynacją poznaję nowy "pongliszowy" słownik współczesnego języka polskiego, postanowiłem sprawdzić, co ów termin oznacza.

Otóż jest to robienie sobie blizn na ciele, na przykład w kształcie określonych wzorów lub na twarzy. Taka nowa moda się obecnie pojawia. O ile tatuaże zakorzeniły się wieki temu w kulturze, to skaryfikacja dla mnie jest co najmniej chorym pomysłem.

Wywodzi się z dzikich plemion, gdzie ludzie ozdabiali ciało wycinając sobie blizny na skórze lub umieszczając / wszczepiając w ciało dziwne przedmioty. Jak dla mnie współczesny, cywilizowany człowiek, który podążając za modą robi sobie coś takiego, to jest albo masochistą, albo wymaga konsultacji psychiatrycznej.

Nie ma to jak zrobić sobie na twarzy bliznę jakby nas jakiś samuraj mieczem zaciął. Trzeba być prawdziwym twardzielem - oczywiście to sarkazm, raczej świrem.

Źródło: Pixabay CC0

Inne przypisy:

www.ibiznes.katowice.pl - źródło wiadomości

Write a comment

Comments: 0